TINTIN AL CONGO  CAT

TINTIN AL CONGO CAT

Editorial:
JUVENTUD
Año de edición:
Materia
Comics
ISBN:
978-84-261-0800-5
Páginas:
64
Colección:
TINTIN
13,90 €
IVA incluido
No disponible: Consultar

En aquesta aventura, en Tintín ha de realitzar un reportatge al centre de l’Àfrica. Allí viurà perilloses aventures, ja que els seus enemics el volen matar.
En tornar el Tintín del seu viatge a Rússia, com està relatat a Tintín al país dels soviets, Hergé va rebre l’encàrrec de fer viatjar en Tintín cap el Congo, que llavors era una colònia belga. Aquest àlbum és excel•lent per veure de quina manera s' imaginaven l’Àfrica i els africans els europeus de l’època. La història es va començar a publicar el 5 de juny del 1930 a Le Petit Vingtième. (Vegeu la biografia d’Hergé.)
El 1946, Hergé va tornar a dibuixar totalment l’àlbum per passar-lo a color i reduir les 110 planxes que tenia a l’origen en les 62 pàgines que tindrien els àlbums a partir d’aleshores. En aquesta nova versió en color va introduir-hi moltes modificacions, suavitzant especialment una mica el caire colonialista.
Malgrat això, Tintín al Congo va caure en desgràcia d’ençà dels anys 50 i era força difícil de trobar. De fet, eren els temps difícils del moment de la descolonització i l’àlbum no resultava particularment oportú. Amb tot, curiosament, fou una revista del Zaire la que per primera vegada va fer reaparèixer la història i així es va acabar la quarantena de Tintín al Congo.

Otros libros del autor